Vanaf heden kunnen klanten bij ons óók terecht met al hun vragen over energie. Het gaat hierbij niet alleen om een advies over kostenbesparing maar ook over welk contract het beste bij de klant past.

Waarom energie bij een telecom adviseur?

Wij zien een hele mooie brug tussen energie en telecom. Deze twee producten groeien namelijk steeds dichter en dichter naar elkaar toe. Een logisch gevolg van het feit dat de technische infrastructuur steeds meer met elkaar verweven raakt. Bijna alle apparaten hebben namelijk tegenwoordig naast voeding ook connectiviteit nodig. Zonder één van deze twee wordt niet het optimale uit het apparaat en de functies gehaald.

Deze ontwikkeling geldt niet alleen voor vaste telefoons, smartphones, laptops, servers en routers. Met de razendsnelle ontwikkeling van het Internet of Things (IoT) worden ook ledlampen, camera’s, sensoren, transportvoertuigen, gereedschappen, speakers, sloten en andere apparaten in de bedrijfsomgeving naast voeding voorzien van connectiviteit. Daarnaast is een nieuwe draadloze breedbandconnectiviteit op komst via licht (LiFi). Dit is speciaal voor plekken waar extreem snel internet nodig is. Ook worden er steeds meer signalen over de operatie van apparaten via het energienetwerk doorgegeven. Stroom wordt dus steeds slimmer.

Gezien deze ontwikkelingen is het dus niet meer dan een logische keuze om ons dienstpakket uit te breiden. Zo worden onze klanten nog meer ontzorgd en doen onze adviseurs waar ze goed in zijn: de mogelijkheden in kaart brengen en het goed regelen.

Kosten besparen met het juiste contract

Veel zakelijke gebruikers laten geld liggen omdat ze zich niet verdiepen in het voor hen meest aantrekkelijke energiecontract. Het kost immers ook veel tijd. Net als bij een telecomcontract zijn er nogal wat factoren waar rekening mee moet worden gehouden. Het gaat immers niet alleen om een vergelijking op tarieven, maar ook elementen als looptijd, hoogte verbruik, piekmomenten, vastrecht en instapkortingen zijn van invloed. Deze complexiteit maakt dat veel zakelijke gebruikers het afsluiten van een nieuw contract uitstellen.

Wij begrijpen dat heel goed en nemen dit dan ook graag uit handen. Dankzij ons netwerk hebben we toegang tot een uitgebreide keuze aan leveranciers en aanbiedingen. Na een intakegesprek waarin een inventarisatie wordt gemaakt van de huidige situatie en die in de komende 36 maanden, wordt een aantal voorstellen gedaan. Op basis van deze voorstellen kan er een keuze gemaakt voor het juiste contract. Wij nemen vanaf dat moment alle handelingen over.

Verder

Bedrijven die een vrijblijvende kostenoverzicht en technisch advies willen ontvangen van hun energie situatie kunnen ons uiteraard gewoon bereiken op 0318-690630 of mailen via info(at)telpoint.nl . Het eerste overzicht van de huidige situatie en de mogelijke besparing kan meestal al binnen één werkdag gegeven worden.